Automobilka Audi chystá pro rok 2014 druhou generaci svého supersportovního modelu R8, jeho otevřená verze bude následovat o rok později. Ještě letos se však máme dočkat modernizace současné generace.
Automobil s interním označením AU724 použije nejmodernější techniku, aby mohl úspěšně konkurovat vozům Porsche nebo Ferrari. Konstruktéři chtějí dosáhnout toho, aby nová R8 vážila méně než 1.500 kg. Pohotovostní hmotnost současné generace poháněné vidlicovým osmiválcem činí 1.560 kg.
Nová R8 bude sdílet některé prvky s nástupcem Lamborghini Gallardo, který se podle posledních zpráv objeví na trhu také v roce 2014. Mezi sdílenými prvky budou i některé komponenty monokoku, který bude vyroben z kombinace uhlíkových vláken a hliníku. Podle britského Autocaru bude tento monokok vážit 198 kg, 28,1 kg z toho činí karbon, který bude použit na tunelu převodovky, B sloupcích, podlaze a motorové přepážce. Hliníkové díly k sobě budou slepeny speciálními epoxidovými pryskyřicemi. Prostorový hliníkový rám ASF současné R8 váží 210 kg.
Rozvor náprav nástupce Lamborghini Gallardo má být o 30 mm kratší než v případě budoucí R8. Audi má díky tomu mít prostornější interiér, Lamborghini bude zase lehčí a díky tomu také obratnější.
Honda Earth Dreams Technology: Honda chce mít nejúspornější motory
Součástí nové generace úsporné rodiny motorů bude 0,66litrový agregát, ale i 3,5litrová V6.
Technika
Honda vyvíjí novou generaci motorů, které budou úspornější než ty současné, aniž by ale utrpěl jejich výkon. Sadu technických vylepšení pro nové motory Honda nazývá Earth Dreams Technology. Japonská automobilka dále vyvíjí tři verze převodovky CVT, určené pro miniauta, kompaktní vozy a automobily střední velikosti.
Součástí nové řady motorů budou benzinové i dieselové jednotky. Kompaktní vznětové motory mají být co nejlehčí. Agregáty mají být také kombinovány i s účinnou převodovkou CVT, chystají se také další hybridní Hondy. Elektromotory pro elektrické Hondy budou co nejmenší a co nejúčinnější.
Jako první novou řadu motorů využije model N Box, představený na právě probíhajícím tokijském autosalonu. Pod kapotou malého minivanu je jednotka o objemu 660 cm3, nejmenší agregát nové řady.
Už motor o objemu 660 cm3 disponuje variabilním časováním ventilů a rozvodem DOHC. Díky tenčímu bloku válců a vačkové hřídeli je tato jednotka o desetinu lehčí, její spotřeba paliva má být o 15 % nižší.
Větší agregáty mají kvůli nižší spotřebě přímé vstřikování paliva, nechybí ani časování VTEC. Motory o objemu 1,3 litru až 2,0 litru jsou schopny pracovat v Atkinsonově cyklu.
Dvoulitrový motor bude určen i pro hybridní modely. Jeho zvláštnosti je elektrické vodní čerpadlo, díky kterému není nutné jej pohánět klínovým řemenem.
Nová zážehová jednotka bude menší než současný 2,2litr, disponovat bude lepším chladicím systémem a účinnějším turbodmychadlem. Honda slibuje, že motor bude lehký, sníženo bude i tření.
Pro rok 2012 Honda chystá plug-in hybrid střední velikosti, o rok později bude následovat hybridní model. Jejich výkon se má pohybovat okolo 120 kW.
Velké hybridní modely budou kombinovat 3,5litrový vidlicový šestiválec pohánějící přední kola s dvěma elektromotory, přičemž každé z nich bude pohánět zadní kolo. Výkon každého elektromotoru má být vyšší než 20 kW. Tyto hybridní Hondy použijí sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou doplněnou o další elektromotor s výkonem více než 30 kW. Honda tento systém nazývá SH-AWD.
Budoucí elektrické Hondy budou vybaveny vysokokapacitními lithium-iontovými bateriemi, díky nimž se má dojezd těchto elektromobilů pohybovat okolo 210 km na jedno dobití. Akumulátory se mají pomocí 240V zásuvce nabít za méně tři hodiny.
Cílem Hondy je mít v každém segmentu ten nejúspornější automobil. Do roku 2020 se emise CO2 všech na světě prodávaných aut značky Honda mají ve srovnání s rokem 2000 snížit o třetinu.